forts

Vadret tillat ingen hiking. Regn. Istallet blev det till att lasa slut min bok och chilla lite med folket pa hostlet. Vid 13 tiden slar jag mig ner framfor Sagan om Konungens aterkomst. Hinner avnjuta tva timmar innan Alvaro ber mig om kartan jag lanat av receptionen, nagon ska ut och cykla. Dessa nagra visar sig vara ett svenskt par fran gotet och snabbt bytts Frodo och orcher ut mot kuperad, blot terrang. Vi foljde slinga tolv mot Zlata Koruna, val dar hade vi fatt mer smak for naturen och mountainbikarna sa vi fortsatta stadiga 2mil till. Vi hade aptur och hade uppehall hela tiden. Pa vag tillbaka slog hungern till och vi stannar for pizza o 1L pivo vid Zlata Korunas rafting camp. Vi ar tillbaka, smutsiga och trotta men glada vid Hostel99 fem timmar senare. Pa kvallen vankas utgang da storre delen av Hostlet drar ner till Travellers. Sa en tankt chilldag slutar med harlig traningsverk efter en underbar utflykt pa cykelsadeln genom vackra sma tjeckiska landsbyar pa hoglandet. Inte mycket har forandrats har.
Tog aven en tvangsmassig tur till Cesky Krumlovs stadion. Ratt sot. Hela huvudlaktaren gjord av tra.

Istallet blir sondagen chilldag. Skaffar rakningsverktyg och tva veckorsskagget far sakta men sakert boja sig for den urusla engangshyveln. Bokar aven boende i Olomouc och kollar upp tagtider for morgondagens resa till jindrichuv hradec.

Pa kvallen blir jag glatt overraskad nar Kristoffer med syster loggar in pa Hostlet vid sextiden. De har foljt mitt rad och kommit ner fran prag. Ett riktigt trevligt aterseende. Gemensam middag med de andra fran dormen pa restaurangen mittemot. En ol blir tre innan vi drar ner till stan och Travellers. Kristoffer ar i hogform och en Absinth Delirium Festival inleds. Jag och Kristoffer ar enda deltagarna. Detta ackomanjeras av klassiska krus till bredden fyllda med mork Eggenberg. Festivalen haller pa att fa stanga i fortid nar Kristoffer tander fyr pa Absinthen underifran samtidigt som han haller ut halva pa trabordet. En smarre brand utbryter till allas gladje. Om vi stanger stallet eller stallet stanger oss later jag vara oklart. Men efter att vi sagt hej och godnatt hor jag roster fran Hostlets kok. Receptionisten som ska borja jubba om sex timmar star dodsfull och pissar ut fran koksfonstret och vralar X MARKS THE SPOT. Far sjuka Ostling,kryptan, Saw-vibbar. Fran fonsterblacket han star pa ner till marken ar det ett fint fall pa tio meter. Vid bordet sitter en medvetslos Australiensare vid namn Mitch med en samre vodka i handen. Han vaknar till och james, receptionisten visar mig att pa ett brunnslock tio meter ner faktiskt finns ett vitmalat X. Klockan ar tre och vi ar helnojda. Och da far jag se skylten. Pa det gemensamma kylskapets dorr star dar PLEASE LABEL ALL ZOUR THINGS AND PUT INTO PLASTIC BAGS WITH NAME AND DATE. OR WE WILL EACH MONDAY CLEAN OR EAT IT UP. Klockan ar over midnatt det ar mandag. James blir lyrisk och flyger in genom i kylen. Ut kommer en halvforpackning agg, yogurt, vodka, bananer. Sicken fest. Vi tar upp det hogst amoraliska med var handling men refererar till lappen pa dorren och vi spelar ju saledes enligt den efter reglerna. Mitch ramlar efter middagen och vodkan bort. James mamma ar filippinsk och lyssnar fascinerat till mina berattelser darifran och berattar om nar han var sexton och backpackade Skottland sjalv. Kallt ensamt och obehagligt. Samtalet blir harligt sentimentalt oppenhjartligt grabbigt och vi fortsatter tills han bara har tva timmar kvar tills han ska ga pa sitt tva veckors pass.¨

Morgonen darpa SMS fran Kristoffer JAG MAR OFORTJANT BRA. SES FOR FRUKOST-

Lever jag-

Masar mig upp, sager hejda till alla och moter upp Kristoffer och syrran for crepes med gradde bananer och jordnotter. Elvis would have loved it. Kristoffer ser verkligen inte ut att ma ofortjant bra. Jag mar som jag fortjanar. Syrran ser frasch ut. Men sen deltog hon ju inte heller i festivalen.

De undrar om jag vill joina en sightseeing dag men kanner att jag gjort mitt och sager hej da.

Ner till tagstationen och efter byte i Budejovice osterut till Jindrichuv Hradec. Hamnar pa ett sjukt stort o lika obehagligt ode hostel. Sjukt harda sangar och ser inte en javel dar. Ena toaletten av tva i hallen ar totalt bajsfylld och forstoppad. Stank.

Dagen darpa.

Mysig liten stad med typ inget att gora. Blir dock makta imponerad av det vackra slottet och tar en guidad tur for nagon tia. fett vart det. Historia at its best.
Kollar aven har in den tveksamma ursakten till idrottsplats. Ser mest ut som en byggnadsplats.

Nej. Thats it for now. Hamnar om allt gar enligtr planerna i Olomouc i eftermiddag dar jag moter up Claire och Johnny. Ar nu i Telc.

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0