Czech it out

Dag 1

Egentligen skulle jag bara in till Prag och byta tag till Ceske Budejovice. Men nar jag satt pa metron fran flygplatsen till prag C slog det mig- jag ar i Prag. Prag. Sa jag trampade i mina nya Reebok. Karlsbron till Gamla stan. Vi snackar the works. Torn kyrkor varmt som fan. Parker. Va en icke engelsk talande busschaufor till Slavia Prags nya sponsrade intetsagande arena. Kontraster. Krockback intill nya miljon allseater arenan. Inser att jag kommer stanna natten i Praha. Ringer Hostel Elf och far rum i ett dorm. Kommer dit och HSV poptown har klibbat hela stallet. Ogillar det och organiserar en Buck Walker tripp runt hippie hostlet med MFF stickers. Seriost HSV. Ni suger. Larry som lider av samma skagg dilemma som jag. Kan saga att han ar 30 men ar 20 loggar in. Vi drar svindyr ickebbbudget middag med 4 aussies pa det maktiga stortorget. Efter det back to the elf. Meeting point lokala puben 30min senare over gatan. Olen 10kr for 50cl. Whiskey colan inte dyrare. Bartendern kan inte ett ord engelska. Vaknar upp. Full. Maste czecha out 10. Vi tanker parker att sova i. Pretin pertin kanske hill. Traffar mot manga odds tva svenska hjaltar med vilka undertecknad tillbringar en javligt varm dag med. Maste fixa nytt boende. Christer senare christan och kristoffer tipsar om en gympasal for sunkig for dom. Jag gillar det. 70kr for en sang i dubbelsang i en skolgympa sal som pa sommaren forvandlas till prags vidrigaste hostel. Loggar in bara for att senare mota vara svenska hjaltar pa en biergarten i centrala prag. Plankar.nu metron och njuter av billig ol o en usel trubadur. Drar vidare till ett riktigt ascoolt place pub slace bar. Absinthen och spyorna, mest aben, flodar och vi traffar damer. Vidare till lokala innestallet Roxy. Bara tjecker men far se den sjukaste lesbiska dansen ever. Tack. Vidare till fem vaningsdiscor. Christer heter christian och ar en krigare av sallan skadad rang. Raggar och hamtar. Tanker pa Iris. Tung trance och vi czeckar loss pa vaningarna. halv sex drar jag till gympa salen. Vaknar upp halv tio till alarm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0