Captains log chapter one

Hej hopp hurra!

Sitter nu vid en dator pa underbara Phi Phi Island dar spriten ar ett grundkoncept for Ons existens. Pa dagarna ar det mest att hanga pa stranden och pa kvallarna bedover man all kansla i kroppen genom att kopa en Bucket som innehaller en red bull, en cola och en flaska whiskey. Mums sager Martin och jisses vad dem kickar in snabbt. Forsta natten kom jag hem med ett sar i armvecket och imorse vaknade jag upp med vad jag trodde vad lite black pa min arm. Forlat mamma, Jag har tatuerat mig. Just nu star det pa min hogra underarm ^No surrender^. Fattar egentligen inte vad jag vill ha sagt med det, men men. Tror jag kommer lara mig att gilla den....forhoppningsvis.

Vi landade i torsdags i Phuket kl 14.30 lokal tid. Och kara mor, och alla andra. Det ovre stycket var givetvis ett skamt. Jag har inte tatuerat mig och funderar inte att gora det heller. Jag uppfor mig faktiskt ovanligt bra.

Back to the plot!

Resan hit var lugn. Vi fick sitta i mitten pa planet tillsammans med Henrik en tva barns pappa som skulle stanna i Phuket. Jag var ruskigt trott sa jag var val inte nagot resesallskap pa planet til Hans. Kakade min mat och sag sedan en film med W. Smith som var rsukigt bra. Sen blev det val nan timmes somn innan vi landade i Phuket 14.50 lokal tid. Utanfor var det molnigt och man fick direkt lara sig vad luftfuktighet innebar. Jisses vad man svettas latt. Gar av for att hitta en taxi som ska ta oss till Patong som Hans last pa ska vara en okej partystad. Fragar en svensk guide vad ett lampligt pris med taxi skulle ligga pa. Nagonstans mellan 600-700 baht (150 kr). Kommer upp en kille och fragar om vi ska med han och Hans hor vad han ska ha 150 svarar han och Hans borjar demostrera direkt!
- No no no! My friend over here said 600 baht
Jag far snabbt lugna ner Hans och fa honom att tanka pa vad han just sagt. Hans trodde han skulle ha 1500 baht. Hur som helst. In i en minibuss tillsammans med folk fran Australien, tva fran tyskland samt tva andra svenskar. Nar vi akt en stund sa stannar bilen vid ett hus langst vagen. Jag tror ju att vi ar kokta i bajs och att dem ska tvinga oss ta ett skitdyrt hotell. Dem ger oss ett erbjudande pa ett stalle som ser bra ut i katalogen for 400 per person/natt. vi resonerar att det ar forsta natten sa vi hookar det. Och mina damer och herrar, det angrar vi inte. Vi fick ett grymt frascht rum med bra toalett och bra lage. Nu tog vi oss en liten rundtur i staden och fick snabbt lara oss att ^Hello handsome man. Thaimassage?^ var den vanligaste fragan vi skulle fa dem narmsta 3 dagarna. Staden vad okej men alldelse for turistinriktad. Verkligen alla drog i en och fraga var man var ifran. Nar man forklara Sverige fick man genast tillbaka ^Tjena mittbena. Halla kompis!^. Vi kom dock pa ett knep som gjorde alla forsaljare till fragetecken. Nar dem fraga vart man kom ifran svarade vi enkelt, Estonia. For att sedan bevittna deras langdragna ansikten =)
Tillbaks till hotellet dar vi bokade ytterliggare en natt innan vi drog nagra ol och sen gick vi ut for att valkomna natten. Dar vi traffa en Australien boy som vi snackade lite med.

Dag tva drog vi till Phuket som mest var gratt och trisst. Akte den sjukaste tuk-tuk resan nagonsin nar vi skulle upp for den grymt branta bergsvaggen. Hans var nara att trilla ut. Och liksom har stannar dem inte om det ligger en manniska pa vagen. Dem bara gasar pa. Precis innan vi ska tillbaka till Patong sa koper vi en batresa till Phi Phi Island som skulle bli var nasta destination. Hem igen till hotellet. Nagra ol innan pa rummet for att sedan hanga forst pa en nattklubb som var resebok rekommenderat. Dar traffa vi en kille i Djurgardstroja som vi fick lite tips om stallen av for att sedan dra vidare till en annan klubb dar vi dansade loss innan vi begav oss hem igen.

uppstignig 06.00 for att var buss till baten kom 07.00. Vi hade annu inte betalat for var andra natt pa hotellet sa nar vi kom ner och fann receptionen tom sa tog vi tillfallet i akt att dra snabbt.
Hans och Martin 1 - Thailand 0.
Minibussen tog oss till hamnen sen pa baten som tog oss till Phi Phi. Val har sa letade vi boende direkt och fann en tysk tant som satt och log at oss. In till hennes place for 400 baht natten. Dock sa ar Phi Phi verkligen en egen liten varld. inget varmvatten (dem saljer varma duscha) och man kan inte spola. Eller jo, man spolar med vatten som man kastar i med hjalp av en hink. Av med vaskorna sen ner till beachen och DAMN! Har ar verkligen grymt fint. Google det! jag kan inte riktigt beskriva det men stranden ligger insprangd mellan tva berg och utsikten ar grym.

(Nu blir detta snart riktigt dyrt)

Igar tog vi en battrip som korde runt till olika strander dar vi fick snorkla runt och det var riktigt overkligt. Man simmade runt med 100 fargglada fiskar omkring en. Vi spottade aven hajar (Den du!).

Just nu bor vi pa mytomspunna ^The Rock^ dar vi bor i ett dorm tillsammans med 14 andra. Man vill inte ga pa toa har. Riktigt nasty! Man far planera sina toabesok nar man val ar ute och kakar.

ROCK THE ROCK - cant stop the rock.

Nu kurrar det i min mage och jag ska spisa

Karlek till nara och kara, Hans halsar med =)

Det har ar Martin.O som signar ut - Slut!

 

Kommentarer
Postat av: Malin

Shit så effektiva ni har varit :D Jag är impad!

Och JO jag gick på det med tatueringen. det hade varit en klockren början!

Men men, ni verkar ha de sjukt nice. Kul o höra!

I fredags kom här snö och jag har hunnit vara med om en massa saker! hihi

Take care! keep on uppdatera! Detta inlägget var efterlängtat ;P

Hälsa Hans, hoppas han hälsade innan också! :)

Peace out! <3

2008-11-25 @ 17:48:16
Postat av: Gsie

Härlig update Big M.



Snorkligen med fiskarna i olika färger låter helt jävla underbart. MEN! Det slår inte snön vi har här hemma, så jääävla coolt (not).



Ha det gott och ta hand om er pågar!



Kärlek, G.

2008-11-25 @ 19:34:07
Postat av: Joe Labero

Phi Phi låter inte helt fel nu.

Är det mycket folk? Är livebandet på Rolling Stones kvar?

Har ni slagit skiten ur varandra uppe i ringen på Reggae Bar?

Är klibborna kvar på Carlitos toa?



Best Regards.

2008-11-25 @ 20:32:54
Postat av: Liv

Hej Mardin och Hasse!

Fan va roligt att ert äventyr har börjat!

Tur för dig att du inte har tatuerat dig för då hade de varit de enda jag hade hört dem närmaste månaderna!!

Btw var är ni någonstans i januari?

Have fun and take care! puss

2008-11-29 @ 02:30:23
URL: http://livat.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0