Och skagget har blivit ett helskagg

I all arlighet sa hade vi en mer eller mindre serios overenskommelse om att inte raka var ansiktsbeharing forsen vi brot mark i Kambodja. Martin var relativt snabb med att backstabba mig och har sitter jag som en ful version av Robinson Crusoe. Manlig, javisst! Snygg,... nej. Min sex appeal forsvann nagonstans pa Koh Lipe, det star utom all tvekan.

Igar narmade jag mig den lokala Harfrisorskan. Klev in genom skjutdorren av glas och fragade om en "shave" och strok mig over min skaggvaxt. Hon tittade pa mig. Och sade nej. Ute pa grusgangen blev jag attackerad av en hund.

Ko Chang som vi nu spenderat tre natter pa kommer bli var sista utpost i Thailand om allt gar enligt vara hogst vaga planer. En fin o med "good vibes" (You reckon Chris?) och ett hogst lampligt sate att avsluta pa. Kanske skulle saledes en summering av vara veckor i forna Siam vara pa plats? Jag bjuder pa en sammanfattning i viss tabellanda.

Patong 2n 800B V T (Patong 2 natter 800baht/natt (aven omn vi har smet fran notan for andra natten) Varmvatten (Egen) Toalett)

Phi Phi Islands 4n (forsta tva natterna 800B T) (sista tva natterna 400B)

Koh Mook 2n 250 V

Trang 1n 300B T

Satun 1n 250B T

Langkawi 2n 45MR (Malaysian Ringit) T

Pak Bara 1n 250B T

Koh Tarutao 2n 500/3 *2 (Kostnad for rummet 500B delat pa tre personer ganger tva natter)

Koh Lipe 3n 600B T (rader en del oklarheter kring tredjepart och betalning)

Don Sala (kan det ha hetat) 1n 500B/4pers T

Koh Phangan 4n 400B T

Nattag Suratthani - Bangkok 1n

Bangkok 1n 200B (Billigast!)

Ko Chang 3n (and counting) 700B/500B- V T


100Baht ger ungefar 25Kronor.

Pa nattaget till Bangkok prickade jag in min samsta form. Hade atit en obeskrivligt dalig Pad Thai vilket resulterade i en mardromsnatt. Magsjukan holl fest och spyorna pa en av taghistoriens mer tvivelaktiga toaletter avlosta varandra likt nyarsfyrverkerier under natten. Magen ville inte vara samre och toalettpappret ven i tagvagnarna.

Nu ar fest igen!

Big Buck halsar resterande MTy och alla andra!

EDIT: GRATTIS PAPPA! / Martin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0