Captains log chapter three

Faj! Mina nasa svider lite latt nar jag vidror den med mina fingrar. Faj! Javla sol, javla 35 grader,javl-igt najs!

Vi borjar forst med nagot historiskt: Jag har last ut min forsta riktiga bok! Snabba Cash plojde jag igenom pa en vecka och blev helt fast. Nu sitter jag och svar lite latt for mig sjalv att jag inte har fortsattningen. Och den klassiska kommentaren som alla (som jag tyckte innan) Halvnordar drog av "Usch jag gillar inte nar man last slut en bra bok. Det kanns som man tappat en bra van", stammer faktiskt. Hur som helst. Nar boken var slutlast och jag irriterat mig pa JW och alla hans korkade beslut sa gick jag ner till vart hostels bokhylla dar man kan swoopa bocker och fann "The Dirt". Blev helt till mig, manga som snackat sa val om den. Och efter att ha last dem 30 inledande sidorna i en hangmatta med en cola i min hand sa far jag saga att den verkar bra.

Nu ska vi se, Hans skrev sist i torsdags sa jag far val snacka om de senaste dagarna.

Efter att vi lamnat internetcafeet i torsdagseftermiddag begav vi oss hem dar vi tog nagra chang ol sen begav vi oss till Mr.Bird och hans resturang som heter just Bird. Sicket sammantraffande inte sant. Val dar sa kaka vi och tog nagra ol till. Nar vi kom in pa tredje rundan sa ropa vi till oss servitoren Ae (som ser ut att vara 12 men har tatueringar och roker. Vi ska aterkomma med hans riktiga alder) och bad om tva ol till. Minuterna tidigare hade jag forklarat ordet Kimao for Hans som tydligen ska betyda alkolist. Nar Ae gar mot kylen for att hamta vara flaskor sager Hans "Kimao" och hela personalen borjar asflabba. Hans hade harmed utsett sitt nya smeknamn dem narmsta dagarna. Dock sa ar vi lite skeptiska till om ordet verkligen betyder alkolist. For safort vi moter Ae pa gatan tittar han pa Hans och sager Kimao och sen tar pa han. Har hant varje gang. Kan det vara sa att Kimao har nagon homosexuell knytning till sig?  Kvallen avslutades pa Lemonbar med tva svenska tjejer vi traffar pa resturangen.

Pa fredagen drog vi sedan ut pa en Booze cruise med 23 andra glada resenarer. Hans sa att han aldrig varit sa bakfull i hela sitt liv. Eller ja, detta var pa formiddan vid frukost nar vi vakna sa var han fortfarande glad och igang. Sa glad att han tog med sig sin filt istallet for sin handduk. Sjalva batresan var grym. Forst tva snorklingsstopp dar man sag en massa fisk. Vi fick aven lara oss att man kunde kasta i lite Vattenmelon och genast kom det 100 fiskar som slogs om frukten. Hans fick senare erfara hur det ar att simma med fiskar. Hans hoppar i sen kommer agaren av baten och borjade kasta ris kring Hans. Hans har nu sakert 300 fiskar omkring sig och gar upp i sin harliga fansett. Jisses vilken panik han hade. Jag bara skrattade at han uppe pa baten. Senare blev det mad och ol men Hans avstod. Traffade 3 killar fran Stockholm som, liksom jag, alskade Magnus Tingsek. Jag berattade om konserten i Thailand (Tack Malin) den 15 feb och dem skulle forsoka pricka in den. Vi fiskade lite sen sa akte vi till antagligen det basta havsvattnet jag sett. Var riktigt overkligen. Man trodde det var dricksvatten sa klart som det var. Vackert!

Tillbaka till fastlandet dar Hans gick i ide. Vi kom hem vid halv sju Hans somnar direkt och meddelar att han inte ska ut ikvall. Jag kollar pa Burn it after reading (Man kan bara alska Brad Pitt i den =) ) pa var inkopta TV/DVD innan jag drar ut med stockholmarna och nagra tjejer fran Skottland. Fan vad dem pratar! Blir discodans pa stranden innan det blir nan halvefterfest med skottarna pa en pub i narheten. Tackar for mig och beger mig hemmat for el sang.

Igar sa hyrde vi mopeder for att upptacka on. Det var jag, Hans och var nya van...eller ja...han typ hangde med...en hangaround kan man kalla han. Chris tar taten men det visar sig att han maste vara nagon slags flicka inombords for FYFAN VAD LANGSAMT HAN KORDE! Vi drog snabbt om och blev sedan "av" med honom i en liten fiskeby. Vi drog runt och kollade lite strander och stallet Myggan hade bott pa innan vi hoppade pa vara tvahjulingar igen och drog hem. Val hemma sa blev det mat pa Mr.Bird innan det blev ol och vi skulle fanga lordagsnatten. Dock var lordagsnatten helt mega dod. Stack runt till 3 olika stallen men ingen hade tryck. Vi nojde oss med det och gick till sangs.

Patal om var Engelskavan Chris. Sicken javla krigare. Han namnde samma saker till alla: Han kom fran England, jobbade som larare i en stad norr om Bangkok, han kunde lite thai vilket han hela tiden ville visa upp. Hans favorit fraser var: "It's nice here is'nt?" och "Yeah I like it here. It's a good vibe". Nar man vaknade pa morgonen och skulle ata sina agg och toast sa fann man han alltid med nagra nya att prata med. Saken var bara att han snackade om samma saker hela tiden. Sa varje morgon fick man hora samma meningar hela tiden. Inget illa om honom han var jattetrevlig. Namnde jag att han akte tillbaka idag..mohhhahaha

Idag har vi mest gjort smaarenden for var avresa till Kambodja. Om vi forstatt det hela ratt sa har vi lyckats komma pa den beryktade "scam bus". Vagen till gransen kommer ta 4 timmar inom thailand och ar ca 3 ganger sa lang som den biten vi ska resa inom kambodja. Dock sa tar dem 14 milen i kambodja ca 5-7 timmar. Det sags att bussen kor sa langsamt for att, nar man val kommer fram till kambodja ar det morkt och man ar trott och irriterad. Sjalklart slapper da bussen av en utanfor ett hostel som kommer ta overpriser. Bussen och hostelet sammarbetar da saklart. Men vafan, det ska bli intressant.

Nu ar det val bara att packa sin vaska, invanta kvallen sen ol och Arsenal - Liverpool. Nej just fan. Jag maste ta en thaimassage, vet inte om jag vill men det ar sista chansen.

Jag avslutar med nagra skona citat som Hans bjudit pa dem senaste dagarna:

Vi sitter pa rummet och diskuterar vara arbeten nar jar borjar fraga ut Hans som ar personlig assistent till en handikappad kille.

- Men ar alla rullstolsbundna i Jonas klass? /Jag
- Nej nej. Det ar bara nagra stycken/ Hans
- 50%? 60%? 90%? /Jag
- 90% ar det nog / Hans
- Alltsa en tiondel? /Jag
- Ja..eller nej det later mycket / Hans
- tva tjugondelar da? / Jag
- Ja, Ja! Det later mer troligt / Hans (fullt serios)
- .... / Jag
- Vad? eller..vad? Vafan det ar ju samma som 1/10. Fan vad jag ar korkad / Hans

Sen sa igar skulle jag in i en affar och kopa dricka

- Check it out - Maybe they have sprite! / Hans
- .... eh va? / jag
- Ja vafan det rimmar ju / Hans
- Nej..! / Jag
- Klart somfa..eller nej det gor det ju inte alls. Shit vad dalig den var / H-boy

Tag, Bil, Bat, Flyg - till och med pa EU-moppe
tar oss genom landet och dem kallar oss for Thailandtrotters!
(Alla fardsatt ar inprickade! Nej Svensson, Helikopter blir svart)

Nasta gang vi skriver sa blir det fran Kambodja....fan inget bad nu pa kankse en manad.. Far bli ett sista dopp innan det blir morkt.

Detta ar Martin ö som signar ut - SLUT!

Kommentarer
Postat av: Malin

Shit vad jag halkar efter med läsandet!

men men, busy life =P

Det går ju bra ändå! :D

Bull att det var sista chansen med thaimassagen bara, nu kopplade jag irritationen ;P

Såg några bilder på facebook som FInnen lagt upp där av era nya smeknamn! :D

Rocka hårt i Kambodja och var snälla mot barnen :/

Peace out <3

2008-12-21 @ 21:38:56
Postat av: Mamma

Hej grabbar!

Det verkar gå vilt till,fast ni har nog någon slags koll ändå (detta skriver jag mest för att övertyga mig själv!) Här hemma tindrar ljusen i granen och vi dricker glögg i väntan på tomten. Det känns lite konstigt att du inte är med på julafton Martin, men fasen vad billigt det blir för oss föräldrar! Skämt åsido vi saknar dig och hoppas du kommer hem till vecka 8 då det bär iväg till Österrike. 1000 kramar/Mamma

2008-12-22 @ 19:49:48
Postat av: Erik

Läste kommentarerna och blev överlycklig! "Ska föräldrarna till Österrike?! fan va slice" Sen ser jag att det är Östlingt :(

2008-12-23 @ 11:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0