Julefrukost och en bar som inte ville tömmas

Först och främst vill jag hylla ett så underskattat företag som HM. Jag hade köpt en helt ny outfit och det dyraste jag hade på mig var min nya slips för 399 kr.

Skjorta 299, MQ (hade iofs 200 i rabatt)
Slips 399, 4You
Kostymbyxa 198, HM
Väst 198, HM

Sedan vill jag även ta upp hur korkade människor är. Varför är det alltid mest människor ute efter lön? Okej jag kan fatta varför vissa går ut och handlar, men ALLA!? Varför planerar inte folk bättre? Är den svenskamänniskan nöjd med att leva lite bättre i två veckor för att sedan gå ner helt i klass i månadens två sista?
  När man var kid sjöng man med i Ugglas "Kung kung kung i baren", men inte fan trodde man att texten skulle stämma såväl.

Och till sist vill jag även belysa barnvagnar. Hur tänker man om man drar ner en barnvagn på HM:s herravdelning. Där är redan trångt som det är, inte kan det bli bättre med 6 barnvagnar som rullar runt där nere.

Back to the story:
Efter ett jävla stressande kasta jag i mig två tacos för att ha en grund i magen. Av tidigare erfarenheter har jag lärt mig det....
  In till Kulladal där vi skulle förfesta men efter att vi inte hittat huset hoppa vi på bussen till svågertorp. Medans vi väntade in de andra korkade vi upp där och man drog i sig en GT innan tåget hade anlänt. Jag upptäckte även att jag glömt min mobil på bussen vilket kändes jävligt kukigt. Inga fylle sms alltså. Trisst...
  Innan vi kommit fram till Österport hade jag druckit 4-5 drinkar, mest pga jag var jävligt arg över den tappade mobilen. sist man var på denna tågstationen var 2004 och "Öresundsbro cup" eller vad de kallade det. MFF vann med 1-0 och det hetsades rätt bra på stationen efteråt.
 Nåväl, in i en taxi då vi redan var försenade, jag passade på att förklara var jag druckit öl runt Österport och folk tittade noga efter mina "hak". In på resturangen och hänga av sig jackan och sen hälsa på alla man jobbar med.

Slår sig ner på sin plats och en av de högre uppsatta började dra info om kvällen. Och sen händer det, det vi alla väntade på. Ja gott folk, det var öppen bar fram till 12. FEM TIMMAR MED GRATIS DRICKA!!
 Direkt drog jag och Marcus in vars en öl medans de andra köade till maten. Alla frågade oss om vi inte skulle äta men vi pekade bara glatt på glaset och fick tillbaka kommentaren "Jävla svenskar". Jag var ju helt till mig över att allt var gratis. Jag ville på allvar ta en till öl undetiden som vi köade till maten och sen när vi tagit mat ta en öl till.

Det var en stor Buffé det bjöds upp till men jag hade druckit mig mätt dock tog jag lite sallad och kyckling. Och jävlar vad gott det var! Det var som första gången man åt kycklingkebab.
  Efter att vi lämnat bordet kunde jag räkna det till 5 tomma ölglas framför mig. Nu hade klockan slått 9 och nu började de även bjuda på sprit i baren. Snabbt ditt där jag bad Michelle beställa nåt till mig, och jag fick in en drink som inte var god. Kajsa och Caroline tyckte synd om mig så jag fick deras. (Drinkställningen: 5 groggar, 5 öl och tre drinkar). Sen så frågade jag om jag kunde supa Kajsa under bordet. Hon menade att det skulle vara tvärtom och jag såg det som en utmaning. In beställdes Tequila som dracks upp snabbt. Jag ville beställa in en till i sann Buck-anda, men hon ville vänta lite. En till drink beställdes sen minglade jag lite. Och såhär fortsatte det.

Jag brukar ju vilja tömma det som finns. Har man med sig 8 öl till en fest vill man tömma dem. Har man med sig en jäger vill man tömma den. Nu handlade det om att tömma en bar och jag stog som den tappra soldaten, Gott folk det var ju gratis! Jag beställde in, drack, beställde in mer.

Där var ju lätt 90 % tjejer där så jag väntade bara på att dansgolvet skulle öppna vid 12 och att vanligt folk skulle få komma in. Senare kommeren av de snyggare arbetskollegorna kommer fram och säger "Martin får jag fråga dig en sak som du måste svara ärligt på?" javisst svarar jag, varpå hon upprepar "Du måste svara ärligt". Sen så drar hon tillbaka det och säger "Eller jag säger det om 10 min, ska bara ha en drink till". Kommer tillbaka senare och frågar henne vad hon skulle fråga mig så kommer hon inte ihåg det. Caroline, vad skulle du fråga mig?!

Spriten flödar och min chef var en jävel på att dra tequila. Jag känner att jag nog måste lugna ner mig annars kommer detta slå över. Och det gjorde det, vi lämnade stället innan kl 12 men då känner jag mig rätt bra. Ner till tågstationen och in på tåget där jag drar upp luvan och typ halv sover. De andra jävlas hela tiden med mig så när det drar upp min luva räcker jag fuck you till alla men det visar sig att det är biljettkontrollanten.

Av på centralen där jag stolt visar upp MTy klibban och säger "Det är jag" varpå jag får svaret "Ja du är ju inte lite skrytig" (Åsnedolme Allez!). Följer Caroline hem till lilla torg och vi passerar MTY affären. Jag påpekar utbudet och hon svarar nåt jag inte kommer ihåg men det var heeeelt rätt svarat. Lämnar av henne och jag rör mig ner mot bussen himmåt.

Två glas vatten senare hoppade man i bingen vid? 1-2?

En gratiskväll som var jävligt trevlig och vad jag kommer ihåg tror jag dessa events förekom fyra gånger om året.

IC company Martin - OUT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0