Helgen som gick

Vaknar upp på fredagsmorgonen med att broderns (som sover en halv meter ifrån mig) alarm drar igång på hans mobil. Ligger först och mimmar med i timbuktus inledande frasser "På det åttiotalet som jag växte upp. Det var en värld styrd av sådana som Reagan och Bush" innan Edwin hinner stänga av alarmet för att gå upp. Jag ligger kvar och somnar om. Vaknar sedan vid 11 där jag går upp och gör mina traditions enliga morgonritualer: En kastrull upp, 4 dl vatten och 2 dl havregryn. Gröt är bra för kropp som såväl själ!
 
På dagens schema stog det, hem till systern och klippa mig, in till stan och köpa ett skärp och sen hem för att göra mig iordning inför kvällens aktiviteter. Klockan rinner iväg men vid halv två tiden lyckas jag ta mig till bussen och är nu påväg till Erikslust, och systerns nya lägenhet. Väl där så hjälper jag henne med att sätta upp en bokhylla. Sedan kommer det hem en vän till min syster och de pratar på glatt men jag hittar inte nån speciel lucka att komma in i konversationen så jag fortsätter att mecka med bokhylla.
   Nu kommer gisslet: Caroline håller på att tvätta och ska gå ner för att hämta tvätten. Kvar ska då jag vara med hennes kompis och vi har inte sagt ett skit till varandra utöver våra namn. Jag som hatar pinsam tystnad börjar se det framför mig när vi sitter helt tysta i syrrans lilla etta och bara glor in i väggen. Hade där varit en TV hade det varit lungt. Tysnad är accepterad där. Men nu är läget så att rummet har en säng, en soffa och en bokhylla som jag nyss smällt upp. Det hela var ohållbart! Tursamt har jag en mormor som bor i huset mitt-i-mot så jag lyckas få fram "Jag ska över till mormor och hämta en sak". Perfekt tänker jag och kan pusta ut att jag klarat av situationen. Men då kommer syrran med motrepliken "Vad ska du hämta där?". "En sak" säger jag sen drar jag över till mormor.
  Väl där så kollar jag in fresh prince och får mega minnen från när man var nio och kom hem från skolan för att kolla in alla serier som gick igång vid 4 tiden. Med nylagade nudlar i munnen så var det allt från step-by-step till full house. Fresh prince la ju absolut grunden till att jag kan engelska så bra idag. Allt för många timmar satt man klistrad framför det. Och nu, tio år senare är skiten lika jävla bra. Fyfan vad jag skratta!
  Mat åts hos mormor och caroline klipper mig senare och nu var det gymmet som gällde (hann inte köpa ett skärp) innan det var utgång. Bör tilläggas även att Carolines kompis och jag snacka på rätt bra sen. Visade sig att vi hade ett gemensamt intresse - South park.

Gymmet - hem - sushi - löpning till bussen. Väl på bussen har jag Ghetto El G brevid mig som sitter jävligt tätt på mig. Bussen var liksom fucking tom men han väljer sig att sätta sig längst bak med mig. Nåväl, av på Bellevue där Svensson och Gustaf väntar. Möter upp Hans och vi går i samlade trupp mot det berömda huset. Väl där går det upp en lampa för Gustaf som nu inser att "det var ju här vi var innan etage". Stämmer Gustaf, det var även då du höll på att bli utkastad efter fem min pga din dryghet mot värden. In och köra den alltid lika meningslösa grejen med att hälsa på alla och säga sitt namn. Whats the deal of that?  Alla upplever det likadant - Du hälsar på 30 pers och kommer inte ihåg ett enda namn. Jo, bara dem som är snygga eller fula. Ett namn som satte sig direkt var Karl Johan. Alla andra kom in i sina skjortor och hade sina avarage namn som peter eller nåt. Sen stiger han in, hjälten! Med bestämda steg stiger han i köket i skjorta,pullover och kavaj "Hej Karl Johan". Det var så många tankar som for igenom ens huvud om man skulle köra ett fake namn eller inte. Men det gick ju inte. Det hade kvittat om jag dragit till med "Carl Gustav Bernadotte" ingenting kunde väga upp till "Karl johan" med tillhörande kavaj. Jag sa Martin och var nöjd med det. MTy tog sin sprit och gav sig ut på jakt efter sittplatser. Ett fint matrum blev kvällens playground där Hasse direkt drog igång med att dra upp två shots vardera till han och mig. Jag sa direkt till han att jag inte kunde dricka lika snabbt som sist. Främst för att det inte hade sett bra ut inför de andra men även för att jag inte ville ha total blackout som sist (Drack en halv jäger på ca 30 min hade inte ätit på hela dagen spydde ner hela trapphuset). Precis innan jag sänker min första shot frågar Iris om jag ätit nåt idag. Svarar att jag tog nån macka runt två innan jäger sänks ner. Iris tittar oroligt på mig men jag förklarar snabbt att jag ätit mycket mat under hela dagen.

Skratten avlöser varandra och stämningen är på topp. Gustaf och jag får flashbacks sen sist vi var här och är tvugna att göra om allt igen. Kisstävlingen blir av, denna gången med mig som vinnare. Vissa hemsidor sätts igång på datorn av yours truly och allt är trevligt. Expotjejen som jag dansade med på studenten kommer och jag bestämmer mig för att ta ett snack med henne. Precis när vi börjat prata kommer Iris bakom mig och viskar "Hon har pojkvän". Vi går iväg för att snacka i ett rum och resternade pågar står utanför och drygar sig som aldrig förr. Sen stormar pojkvännen in och tittar argt och Veronika springer efter.
Så där var man ju körd - Fitta också

Kvällen fortlöper och det verkar som Hasse precis läst på om alla saker man inte ska göra till sin flickvän. För han checka fan ta mig av dem en efter en. Gustaf stack hem vid ett och jag och svensson en halvtimme senare.

Hur sumerar man kvällen annars?
MTY - Här för att härja


Lördagen vaknar men upp bakis som en örn vid 10-tiden allt för att kicka boll. Upp och leta inomhus skor men i detta huset...oj förlåt..flyktingförläggningen hittar man fan ingenting så det fick bli ett par vanliga skor. Kommer sedan upp till Svensson och vi tittar på varandra men ingen säger hej utan båda lyckas istället få fram ett tungt suck/stön ååååååååååh. Max hämtar upp oss och vi kör mot Kockums. Väl nere i västra hamnen stiger jag och svensson in och köper den obligatoriska bakisdrickan.
VIVA, VIVA - AH VIVA PROVIVA

Träningen går bra, lite kasst tempo bara enligt mig och många nya förmågor så snacket var inte det bästa och det var inte många som förstog min genialiska löpningar. Men annars var det hur kul som helst. Hem och mår fortfarande inte riktigt 100. Kollar Everton - Pool där liverpool tar hem det efter att ha fått två straffar. Sedan ringer Herr Oddner och undrar om jag kommer till Buddha under kvällen. När han nämner meningen "gratis inträde" så finns det ingen anledning till att inte gå ditt.

Hasse fixa förgille med hans klågge-folk som var väldigt trevligt. Youtube klippen avlöste varandra och Sean Banan har ju verkligen satt sig i huvet nu..Fifaaaaan.

In till Buddha där musiken var sjukligt bra enligt mig men jag hade ingen riktig danspartnet så jag satt mest där nere och sippa på min GT. Hasse stack därifrån och jag gick runt och minglade med folk som man kände sen stack även jag hem. Köper två cheeseburgare som jag äter och sedan somnar på bussen. För att bli väckte av en tjej som rycker i min arm och säger "Vakna du ska av här". Det lät på henne som om hon visste var jag bodde så jag hoppade glatt av....på fel hållplats! fick gå sista biten hem vilket INTE var uppskattat.

Nu väntar jag bara på att battlefield ska laddas ner sen ska jag skjuta massa folk.

Det är är Inne-Martin som signar ut - SLUT

Kommentarer
Postat av: Buck

Finfint! Informativt och slice. Mer sånt!

2007-10-21 @ 15:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0