Gais borta

Kvällen innan får man reda på att det öpnnat upp sig en bilplats upp till gbg. Tack som fan tänker jag som annars tagit ledigt helt i förgäves. Samlingsplats var mediagymnasiet nere i västra hamnen där jag trillade in några minuter tidigare för att snabbt gå inom min gamla skola. Men icke! När jag kom gåendes över den helt nylagda parkeringsplatsen så får jag syn på Jesbo som satt utanför och väntade. Det blev alltså inte nån snabb visit inom skolan utan direkt in i Jeppes volvo som kom ganska omgående.
  Första stoppet blev i Bjärred där vi hämtade upp Henrik och sedan tanke. Jag,Jesbo och Anna passade på att köpa på oss lite proviant på den lokala ICA. Jag drog till med en gamla högstadie-klassiker genom att ta en "rea-produk" och byta dess röda prislapp mot en vara jag ville ha. 1 liter Brämhults för 15 kr, tack för den! In i bilen för att möta det första gisslet på resan. Hur fan ska jag äta min keso utan sked? Anna nämnde att jag kunde käka keson med hjälp av mina nyinköpta bananer. Så där satt jag och sög av en banan för att få i mig alla de läckra små vita plopparna. (Knuddor på min snålle nån?)
  Resan gick problemfritt och vi rullade in i gbg vid 4 tiden. Parkering vid Ullevi för promenad till Avenyn (sägs med gbg dialekt där man drar ut på y:et) där herr Svensson fick se sitt lokalsinne besegrat av mitt. Mohahahha. I know my foodplaces in Gothenburg, biatch! Mat på good old donken där jag fick långa blickar efter min halsduk när jag gick ut därifrån. De två killarna som glodde gick efter oss men det försvann snabbt.
  Tillbaka till Ullevi där vi gick och hämtade vår bil som vi parkerade utanför arenan. Precis när vi skulle börja packa ur alla flaggor och banderoller börjar vi höra sång lite längre bort och vi ser 40-talet gaisare komma lite längre bort. Fuck tänker vi då vi endast är ca 7 pers utanför MFF-sektionen. Dock vänder gruppen rätt snabbt då polisen har rätt bra koll på dem.
  In på arenan där banderoller och dylikt sätts upp. Snackar med en PV som tyckte det var förjävligt att vi inte fick hänga banderoll över reklamen. Matchen drar igång och MFF är det laget som styr spelet, längesedan man såg det sist. Ettan kom och tvåan kom så småning om. Jag och Jesper sitter och funderar på om det kommr bli 5-0 till MFF. Fram till dess kändes matchen så jävla avslagen. 3000 på en arena som tar in 40000 och hundra av dessa var MFF:are. Det var ingen sång och jag,Svensson och Miörner satt och frös brevid varandra samtidigt som halvleken blåstes av.
  Nedanför oss hade 25 st "grabbar" valt att ställa sig och hetsa matchen igenom. Folk man aldrig sett förr förutom just på Malmös gator. De hetsade på allt och var helt ute i sina val av sånger. Pinsamt att bevittna.
  Inför andra halvlek satte Supras standarden genom att skriva KUK med människor på läktaren vilket gjorde att smilebanden gick upp och det värmdes till lite innanför västen. MT96 samlades uppe på andra etage och de äldre började nynna på en sång som jag genast kände igen. Snabbt slog det mig att det var Pocahontas och det lät fruktansvärt bra. I säkert 20 min satt vi och sjöng på den gamla Disney klassikern och den andra halvleken trots det dåliga spelet var otroligt rolig.
  Hemresan bestod av trevligt sällskap i bilen samt god musik. Även så ska det låta sattes igång för att tvinga mig att vara vaken. Team blå iform av mig MTy delen av bilen tog hem det hela med 2-1, båda poängen togs av mig. Sista bortamatchen som mer kändes som ett tvång än fri vilja dagarna innan blev riktigt trevlig.

Salem Al Martin - Out!

Kommentarer
Postat av: Buck

Ett stort TACK Martin! Vill nog ta åt mig lite av äran över detta utomordentligt fina bidrag till bloggen då jag hetsade dig att skriva! Njut av din egen kreativitet och se den som ett avstamp emot nästa års MTy-fanzine!

2007-10-26 @ 00:47:32
URL: http://hylliesports.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0