Bollen vänder neråt

Lördagen sparakdes i gång i Klågerup dit jag styrde Toyotan märkbart skitfull. Vägen hade tydligen nyligen lagts om och erbjöd nu en hel del turer ute på åkrar och en massa nya kurvor! Fram kom jag iaf och vi lirade boll till tre. Sen blev det hela jävligt märkligt. Fyllan försvann, och lös sedan med sin frånvaro hela kvällen:

Klockan 1724 infann sig underteckand i den Wigurska residensen. Kaos was king. Tre damer som sminkade sig, skrek på varandra, skämtade, boxades och byte om. Jag gick och la mig. Somnade faktiskt. Drömnde om guld och gröna skogar. Nej... Men jag la mig. Och somnade.

Jag var rätt så avigt inställd till kvällens holmgång, kombinerad 20års fest och 45års fest. 65års fest i Holmas folketshus. Jag hade blivit frågad om jag ville hänga med av Iris. Visst kunde väl vara trevligt. Men efter fredagens kalabalik ville jag chilla så jag erbjöd mig att köra. Iris morsa trodde jag var sepefull fortfarande. Hon var ju inte helt fel ute men vafan. Sen snackade jag vitt och brett om knark när jag körde oss till Holma. Trodde iris morsa skulle få frispel. Hon vill inte att hennes dotter ska hänga med en sån gangster som jag.

I bilen var:

Buck + iris
Iris syster anna + matte pojkvän
Mamma maria

Jag och Matte tog inte ett danssteg. Iris och Anna tog många och ville ständigt ha opp oss. Jag dansar inte nykter. Matte dansar inte om så hans liv hängde på det. Naiviteten och IQn lös med sin frånvaro hos tvillingarna. Framåt småtimmarna dansade Maria som en oxe.

Maten var rätt trist. Det var bordsplacering. Den sög. Jag hamnade bredvid en fruktansvärt ointressant tvåbarnsmamma och en rätt snygg tjej från Tranås. Snygg tjej från Tranås tänker ni. Tranås säger Buck.

Folk blev fullar och fullare, er förar-Buck blev tröttare och tröttare. iris och anna tjatade mer och mer. Matte kunde krökat men gjorde det inte. Jag blev flyförbannad på honom.

HAHAHA Bandet. FY FAAAAAn vad dåliga dom var. Kamouflage kallade dom sig. GOOGLA! Deras trummis bojkottade, helt sanslöst. En fet hora på sång och triangel. En stolpe på sång och gitarr och en trans på bas. Ingen dansade när dom spelade. När stereon sattes på flög alla upp på dansgolvet. Fruktansvärt pinsamt.

Dom vuxna på gillet blev tokfulla och dansade och hade sig. Antingen blir vuxna coola och kyliga i fyllan, eller, som här, pretty pathetic, dock med några undantag. Ett undantag hette Roger. Han var rutinead. Hade varit med i gamet förr så att säga.

Han satt med mig och Matte och sågade tillställningen. lade bland annat kommentaren till en kvinna som efter två timmars dansande kanske hade sett proprare ut: Du ser ut som om du blivit våldtagen av en kåt kalv! Galet rolgit och Roggan glänste med några fler perversa oneliners.


Sen körde vi hem.

Buck signar ut slut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0